Zakład Linii Kolejowych w Poznaniu przypominają ze względów bezpieczeństwa, że pociągi na trasie Poznań Piła poruszają się z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Jest to ważna informacja dla podróżnych, ale także dla kierowców, którzy przekraczają niestrzeżone przejazdy kolejowe.
Zasady bezpieczeństwa
W tym kontekście warto przypomnieć podstawowe zasady bezpieczeństwa:
- Czerwone światło to sygnał STOP dla kierowców – bezwzględnie zakazuje wjazdu na przejazd. Pulsujące światła sygnalizacji to informacja dla kierowców, która zapowiada zamknięcie rogatek i zbliżanie się pociągu do przejazdu. Ignorowanie czerwonego światła lub znaku STOP ustawionego przed torami prowadzi do niebezpiecznej sytuacji: sprowadza zagrożenie dla osób w samochodach i pasażerów pociągu. To jedna z najczęstszych przyczyn zdarzeń na torach.
- Na przejazd można wjechać tylko wtedy, gdy zapewniony jest zjazd z przejazdu, a więc wolne miejsce. Za każdym razem zbliżając się do przejazdu, należy zachować szczególną ostrożność i upewnić się, że nie zbliża się pociąg. 99% zdarzeń na przejazdach wynika z nieodpowiedzialnego zachowania i nierozważnych decyzji użytkowników przejazdów: kierowców, rowerzystów i pieszych.
- Tory można pokonywać wyłącznie w wyznaczonych do tego miejscach, a więc m.in. odpowiednio zabezpieczonych i oznakowanych przejściach oraz przejazdach kolejowo-drogowych. Pod żadnym pozorem piesi nie powinni przebywać na terenie kolejowym poza wyznaczonymi do tego miejscami.
- Stosowanie przepisów gwarantuje bezpieczną możliwość pokonania przejazdu kierowcom, rowerzystom i pieszym.
- W przypadku zagrożenia życia należy jak najszybciej opuścić przejazd, w kryzysowych sytuacjach wyłamać rogatkę, i skorzystać z informacji na Żółtej Naklejce, powiadamiając operatora nr 112 i służby kolejowe o sytuacji na przejeździe. Żółte Naklejki umieszczone są na wszystkich przejazdach po wewnętrznej stronie krzyży św. Andrzeja lub przy słupkach, do których umocowane jest ramię rogatki. Zawierają trzy numery: indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112, z którego należy korzystać w przypadku zagrożenia życia oraz numer techniczny, przeznaczony do zgłaszania ewentualnych usterek na przejeździe. Zgłoszenia z wykorzystaniem Żółtej Naklejki umożliwiają operatorom numeru 112 precyzyjne określenie lokalizacji i sprawne wezwanie pomocy.
Najszybciej jeździ ,,Przemyślanin"
Prędkość 120 km/h to oczywiście zasługa wielomilionowej modernizacji linii kolejowej numer 354 z Poznania do Piły. Kosztowała 613 mln. 710 tys. zł, z czego dofinansowanie wynosiło 424 mln. 107 tys. zł.
W stosunku do 2019 roku obecnie czas przejazdu pociągu pośpiesznego został skrócony o około 40 minut. Na tej trasie pociągi mogą rozpędzić się do szybkości 120 km/h i ta prędkość jest możliwa od czwartego kwartału 2020 roku.
ZOBACZCIE JAK PRAWIE 10 LAT TEMU OTWIERANO WYREMONTOWANY DWORZEC
- Umożliwiło to skrócenie czasu podróży (w porównaniu do okresu sprzed inwestycji) nawet o 40 min – najszybszy pociąg dalekobieżny pokonuje trasę w 65 min, natomiast przed modernizacją, w 2017 r., było to 107 min. Jest to pociąg PKP Intercity ,,Przemyślanin". prędkością.Sprawniejsze są także przejazdy regionalne. Pociągi, zatrzymujące się na wszystkich stacjach i przystankach, jadą o ok. 30 min krócej.
- Proszę zwrócić uwagę, że PLK zapewniają możliwie optymalne możliwości wykorzystania tras kolejowych, natomiast ostateczny czas przejazdy jest uzależniony także m.in. od zaplanowanych przez przewoźników postojów na stacjach i przystankach - wyjaśnia Radosław Śledziński, z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?