Przypomnijmy, iż przyznanie dodatku w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej zależy od dochodu danego gospodarstwa domowego. Mogą o nią wnioskować rodziny, w których przeciętny miesięczny dochód nie przekracza 2100 złotych netto w gospodarstwie jednoosobowym lub 1500 złotych netto na osobę w gospodarstwach wieloosobowych.
Warto wiedzieć, że w przypadku dodatku osłonowego obowiązywać będzie tzw. "zasada złotówka za złotówkę". To znaczy, że wsparcie będzie przyznawane nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, ale jego wysokość będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych dodatku osłonowego będzie wówczas wynosić 20 zł.
Ile wynosi wsparcie w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej?
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Chodzieży informuje, że dodatek osłonowy, w przypadku spełnienia kryterium dochodowego, wyniesie 400 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego, 600 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z dwóch-trzech osób, 850 zł dla gospodarstwa składającego się z czterech-pięciu osób i 1150 zł dla gospodarstwa składającego się z co najmniej sześciu osób.
- W przypadku gospodarstw domowych, w których główne źródło ogrzewania jest zasilane węglem lub paliwem węglopochodnym, wysokość dodatku będzie zwiększona odpowiednio do kwot: 500 zł, 750 zł, 1062,50 zł i 1437,50 zł. Dotyczy to tylko i wyłącznie tych źródeł ogrzewania, które zostały wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków - dowiadujemy się z oficjalnych informacji.
Jak złożyć wniosek w Chodzieży?
Aby otrzymać dodatek osłonowy, należy złożyć wniosek, najpóźniej do 31 października 2022 roku.
Jeżeli chodzi o terminy wypłat, to należy pamiętać, iż osoby, które złożą wniosek w styczniu 2022 r. będą miały wypłacone dodatki w dwóch równych ratach, tj. do 31 marca i do 2 grudnia 2022 r. W przypadku osób, które złożą wniosek w okresie od 1 lutego do 31 października 2022 r. wypłata 100% dodatku zostanie zrealizowana jednorazowo do 2 grudnia 2022 r.
W Chodzieży, obsługę dodatków będzie prowadził Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
Wnioski można pobierać z internetowych stron MOPS-u lub Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Jeśli ktoś nie ma dostępu do drukarki, wydrukowany wniosek bez trudu może otrzymać w siedzibie MOPS.
- Pomagamy również w prawidłowym zinterpretowaniu przepisów i w wypełnieniu formularza. Dotychczas wpłynęło już, do nas bezpośrednio, blisko 200 takich wniosków. Wypełnione druki można składać w siedzibie MOPS, przy ul. Zygmunta Krasińskiego 14, w Chodzieży. Na naszych stronach internetowych BIP, a nawet na naszym profilu FB, znaleźć można wszystkie potrzebne informacje - informuje dyrektor MOPS, Marzena Brączewska.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?