Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Chodzieży poinformował, że zgodnie z planem - 9 maja br. - zakończył przyjmowanie wniosków o udział w programie usuwania azbestu na terenie powiatu chodzieskiego w 2018 r. Zgłaszać się mogły osoby fizyczne. W wyznaczonym terminie, do tutejszego wydziału wnioski złożyło 60 osób, zarówno na demontaż jak i odbiór odpadów zawierających azbest. W tej grupie z terenu gminy wiejskiej Chodzież wpłynęło 15 wniosków; z gminy wiejskiej Budzyń - 15 wniosków; z gminy miejsko-wiejskiej Margonin - 24 wnioski (najwięcej) oraz gminy miejsko-wiejskiej Szamocin - sześć wniosków.
Obecnie trwają prace związane z wyborem wykonawcy i weryfikacją wniosków.
Ponadto starostwo powiatowe informuje, że pismem z dnia 27 kwietnia 2018 r. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu poinformował Zarząd Powiatu Chodzieskiego o planowanej pomocy finansowej związanej z realizacją planowanego zadania usuwania azbestu na naszym terenie. Kwota jaką powiat otrzyma z WFOŚiGW w formie dotacji wyniesie do 39 tysięcy 130 złotych.
***
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?