Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Polsko-koreańska „Psząśniczka” otworzyła Warsztaty i Festiwal „Cho-Jazz 2022”

Marek Wolski
Marek Wolski
Koncert polsko-koreańskiego Minjin Seo Sextet zainaugurował Warsztaty i Festiwal „Cho-Jazz 2022”. Pierwszym utworem, który popłynął z festiwalowej sceny była jazzowa „Psząśniczka” Stanisława Moniuszki.

„52 Międzynarodowe Chodzieskie Warsztaty Jazzowe uważam za otwarte” - tę formułę już po raz 20 wypowiedział ze sceny dyrektor Chodzieskiego Domu Kultury i jednocześnie dyrektor organizacyjny warsztatów, Marcin Kita.

Marcin Kita i towarzysząca mu podczas otwarcia Anastasija Litvinyuk powitali kadrę warsztatów jazzowych, uczestników oraz przedstawicieli partnerów i sponsorów wydarzenia.

W Międzynarodowych Chodzieskich Warsztatach Jazzowych uczestniczą 203 osoby, w tym 40 z zagranicy i ok. 30 z Chodzieży i okolic. Kadrę tworzy 31 osób. Dyrektorem artystycznym jest Janusz Szrom, funkcję dyrektora ds. zespołów pełni Rafał Sarnecki.

Wśród ok. 40 partnerów i sponsorów 52 Międzynarodowych Chodzieskich Warsztatów Jazzowych i 2. Cho-jazz Workshops Festival są m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ZAIKS, STOART, Miasto Chodzież, Starostwo Powiatowe w Chodzieży, Gmina Chodzież, Samorząd Województwa Wielkopolskiego oraz wiele lokalnych i ogólnopolskich firm.

13 festiwalowych koncertów

Do 5 sierpnia w Amfiteatrze Miejskim w ramach 2. Cho-jazz Workshop Festival codziennie odbywają się koncerty zaproszonych gwiazd i kadry warsztatów. Później rozpoczynają się Jam Sessions z udziałem uczniów i nauczycieli, które trwają do późnych godzin nocy.

Festiwal otworzył koncert MinJin Seo Sextet, w składzie:

  • MinJin Seo – śpiew
  • Rafal Sarnecki – gitara
  • Kuba Cichocki – fortepian
  • Wojciech Pulcyn – kontrabas
  • Kacper Smoliński – harmonijka
  • Piotr Pawlak – perkusja
  • Kacper Smoliński – harmonijka

Grupa zaprezentowała repertuar z projektu „Kosmopolityczny”. Na festiwalowe „dzień dobry” publiczność usłyszała „Prząśniczkę” Stanisława Moniuszki, później były m.in. koreańska kołysanka oraz „Sleep Safe and Warm” Krzysztofa Komedy Trzcińskiego, czyli „Rosemary's Lullaby z filmu „Dziecko Rosmary” Romana Polańskiego.

Ten koncert odbył się dzięki wsparciu Centrum Kultury Koreańskiej w Warszawie, Fundacji Jazz Po Polsku oraz Comalog.

„Ukraina Cho-Jazz” - wsparcie dla ukraińskich jazzmanów

Wstęp na wszystkie koncerty jest bezpłatny, ale przy wejściu można wrzucać dowolne kwoty na wsparcie projektu „Ukraina Cho-Jazz”, którego celem jest pomoc dla ukraińskich muzyków jazzowych i odbudowa ukraińskiej sceny jazzowej po trwającej wojnie.

Niestety rosyjski najeźdźca, który od pół roku gnębi Ukrainę, za swój cel wziął m.in. dewaluację ukraińskiej kultury. Mając na uwadze nasze wieloletnie związki z ukraińską kulturą jazzową oraz artystami, którzy mają teraz utrudnione możliwości zarobkowania i tworzenia oraz to, że po wojnie Ukraina będzie ponosić ogromne wydatki na odbudowę infrastruktury, można się spodziewać że finansowanie kultury będzie ograniczone. To skłoniło nas do powołania projektu „Ukraina Cho-Jazz”, który finansuje organizację koncertów ukraińskich muzyków jazzowych. Do tej pory Chodzieski Dom Kultury był organizatorem pięciu takich wydarzeń, a wynagrodzenie w pełnej stawce koncertowej, pozwalające na kilkutygodniowe funkcjonowanie, otrzymało 18 ukraińskich muzyków. Dlatego cały festiwal będzie jedną wielką zbiórką na kontynuację projektu „Ukraina Cho-Jazz”

– mówił podczas otwarcia Marcin Kita.

od 7 lat
Wideo

echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chodziez.naszemiasto.pl Nasze Miasto