Na każdy miesiąc wyznaczony został jeden utwór muzyczny wyłącznie z muzyki klasycznej, który starannie został dobrany tak, by odpowiadać tematyce, która w danym miesiącu towarzyszy realizacji zajęć. Uczniowie realizują scenariusz zajęć z muzogramem przygotowanym na konkretny miesiąc – są to znaki graficzne odpowiednio uszeregowane, opracowane do danego utworu muzycznego i kreślone zgodnie z jego przebiegiem, co pozwala dosłownie widzieć przebieg dzieła muzycznego.]
Pobudzanie kreatywności u dzieci
Do tego uczniowie podejmują się różnych rodzajów aktywności muzycznych z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi dydaktycznych: orzechów, kasztanów, kubeczków, płatków kosmetycznych czy zwykłych kartek, a sami także są współtwórcami wielu działań muzycznych. Dzięki tak bliskiemu obcowaniu z muzyką mogą doświadczyć na sobie jej pozytywnego wpływu, jak muzyka kształtuje wrażliwość, poczucie rytmu, wspomaga pamięć i koncentrację, uczy współpracy i przede wszystkim poprzez zabawę uczniowie doświadczają samozadowolenia oraz samokształcenia.
Klasyka na tapecie
We wrześniu uczniowie pracowali z utworem Contradanza nr 3 L. van Beethovena, w październiku „Jesień” cz.3, fragment ze zbioru „Cztery Pory Roku” A. Vivaldiego, w listopadzie „Pizzicato” Leo Delibes’a, w grudniu „Taniec Cukrowej Wieszczki” z baletu „Dziadek do orzechów” Piotra Czajkowskiego, a w styczniu z Polką „Tritsch – Tratsch” J. Straussa II. Przed nimi praca z utworem „Taniec niemiecki nr 6” L. van Beethovena i już tylko zostaną cztery scenariusze muzycznej przygody do zrealizowania.
Opr. Małgorzata Jaroszyk / SP3
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?