Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Linia kolejowa Poznań-Piła: Czy jest szansa na drugi tor?

ANK
Czy jest szansa na drugi tor na całej długości remontowanej właśnie linii kolejowej Poznań-Piła? O takiej możliwości mówił Arnold Bresch ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, ale samorząd wojewódzki patrzy na sprawę sceptycznie

Na początku listopada szefowie PKP Polskich Linii Kolejowych wspólnie z posłem Marcinem Porzuckiem dokonywali "inspekcji" remontowanej od września trady kolejowej Poznań-Piła. Drezyna, którą podróżowali, zatrzymała się również na dworcu w Chodzieży.

Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK, potwierdził, że w ramach inwestycji zmodernizowana zostanie stacja w Chodzieży i przystanki w Sokołowie Budzyńskim, Ostrówkach i Milczu. Na dworcu w Chodzieży planowany jest również remont przejścia pod torami, a dodatkowo wszystkie stacje mają zostać wyposażone w stojaki dla rowerów i udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.

Szefowie PKP i poseł Porzucek wzięli również udział w konferencji prasowej na dworcu w Pile. Jak zapowiedział Arnold Bresch, nie jest wykluczone, że w przyszłości na trasie dobudowany zostanie drugi tor. Na razie - jak podkreślił - nie ma wprawdzie takiej potrzeby, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wrócić do tematu za jakiś czas.

- Mamy nadzieję, że ten projekt odniesie taki sam sukces jak realizowane wcześniej rewitalizacje: Poznań - Wolsztyn oraz Poznań - Wągrowiec. Ten sukces prawdopodobnie spowoduje, że za kilka lat wrócimy i dobudujemy tor lub mijanki na tym odcinku - mówił Arnold Bresch.

Wiadomość ucieszyła pasażerów z naszego powiatu: dwa tory oznaczałyby bowiem jeszcze sprawniejsze podróżowanie do Poznania. Okazuje się jednak, że inwestor, czyli Zarząd Województwa Wielkopolskiego, nie patrzy na sprawę aż tak optymistycznie.

Jak powiedział w rozmowie z telewizją Asta wicemarszałek Wojciech Jankowiak, samorządu na taką inwestycję po prostu nie stać. Przed rozpoczęciem inwestycji koszt aktualnego wariantu modernizacji oszacowano na ok. 600 mln złotych, natomiast wariantu z dodatkowym torem - na 1 mld 200 mln złotych. Kwota ta - jak przyznał wicemarszałek - przekraczała możliwości finansowe województwa.

Aby trasa Poznań-Piła stała się linią dwutorową, drugi tor należałoby dobudować na długości ok. 59 km. Jak mówił wicemarszałek w telewizyjnym wywiadzie, jeśli PKP PLK będą chciały to zrobić, to najwcześniej byłoby to możliwe dopiero w 2025 roku - o ile oczywiście znajdą się środki na ten cel.

Prowadzona aktualnie modernizacja ma zakończyć się w grudniu 2019 roku. Roboty na przebiegającym przez Chodzież jednotorowym odcinku Oborniki-Piła powinny ruszyć w marcu 2018 roku. Wtedy też między Obornikami a Piłą wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chodziez.naszemiasto.pl Nasze Miasto