Autorem światowej kampanii 19 Dni jest Women’s World Summit Foundation, która zaprasza do współpracy wszystkich wrażliwych na cierpienia innych.
MOPS w Chodzieży przystąpił do kampanii 19 Dni organizowanej przez Fundację po Drugie.
Już od kilku dni w wielu miejscach miasta pojawia się pomarańczowy kolor, gdyż to właśnie pomarańczowa wstążka jest symbolem kampanii. Jak wyjaśniają organizatorzy, pomarańczowy to kolor ostrzegawczy. Prowadzone w ramach kampanii działania mają ostrzegać, przypominać, zwracać uwagę, ale przede wszystkim uczyć widzieć więcej i reagować w porę - natychmiast!
Celem całej akcji jest zwrócenie uwagi na problem krzywdzenia dzieci i młodzieży oraz uwrażliwienie na cierpienie i zwiększenie zaangażowania społecznego.
W MOPS 2 listopada odbył się między innymi „Pomarańczowy dzień wsparcia”. Tego dnia każdy kto miał problem, czuł, że sobie nie radzi mógł przyjść i podziel się swoim doświadczeniem.
Poza tym MOPS nominował do wzięcia udziału w akcji. Proponował promowanie jej, udokumentowanie działań a także organizowanie zbiórek pieniędzy na rzecz Fundacji po Drugie.
Tak więc już sporo się działo. Np. w Szkole Podstawowej nr 3 w Chodzieży dzień poświęcony problemowi przemocy zorganizowano 5 listopada. Nie zabrakło pomarańczowych ubrań, balonów i kartek, na których zapisywano ważne hasła.
Podobnie pomarańczowo było w Przedszkolu Artystycznym RE Re Kum Kum, a także w Niepublicznym Przedszkolu nr 2 im. Szewczyka Dratewki w Chodzieży oraz w wielu innych placówkach oświatowych.
Pomarańczowo było także w Urzędzie Miejskim, a pomarańczowe elementy pojawiły się w chodzieskiej KPP, Fundacji Ukryte Marzenia, Stowarzyszeniu Bioderko.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?