Jak wyjaśnia Halina Onderka, głównym celem projektu było uświadomienie roli cukrów: glukozy, sacharozy, skrobi i celulozy w naszym życiu oraz funkcjonowaniu naszych organizmów.
- W trakcie realizacji projektu, uczniowie rozwijali zdolności współpracy w grupie, poszukiwania, selekcjonowania i zastosowania informacji uzyskanych z różnych źródeł oraz kształtowali umiejętności wykonywania prostych doświadczeń, właściwego opisu wykonywanych czynności, zachowania ostrożności oraz estetyki - informuje nauczycielka.
Efekty kilkutygodniowej pracy obserwowali zaproszeni nauczyciele i wszyscy uczniowie klas drugich. Młodzi chemicy przeprowadzili doświadczenia pozwalające wykryć cukry w różnych produktach oraz zaprezentowali wyroby, do produkcji których wykorzystuje się węglowodany. W pokazie wykorzystali własne prezentacje multimedialne i samodzielnie nakręcony film.
Odbyła się również degustacja produktów zawierających cukry. Było słodko!
Rynek pracy odporny na pandemię