- Należy też nadmienić, że w realizacji tego zadania uczestniczyli bezpośrednio sami strażacy, a ich zaangażowanie pozwoliło na poszerzenie zakresu wykonanych prac - mówi komendant Mrowiński. - Ponadto dzięki przychylności starostów Mirosława Juraszka i Juliana Hermaszczuka, pracownicy starostwa Daniel Baszyński i Aleksander Pilarz pod przewodnictwem Jarosława Pietrysiaka w znaczący sposób przyczynili się do realizacji inwestycji. Serdeczne podziękowania składamy również Jadwidze Skrzypacz-Kopaszews-kiej, sekretarzowi powiatu, za pomoc w rozwiązywaniu trudnych kwestii związanych z procedurą przetargową.
Idea stworzenia Centrum Zarządzania Kryzysowego na bazie pomieszczeń strażnicy KP PSP w Chodzieży sięga już kilku lat i jest wynikiem m.in. spotkań w ramach prac Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Wielokrotnie podczas analiz faktycznych zdarzeń ratowniczych (np. silne wiatry, opady deszczu czy też wypadek masowy z dużą ilością osób poszkodowanych i podlegających ewakuacji) potwierdzano potrzebę stworzenia miejsca pracy sztabu akcji tak, aby skutecznie prowadzić działania w ramach zarządzania kryzysowego. Ustalano już od samego początku, że w przypadku zdarzeń o znamionach kryzysu odpowiedzialnym za powiadamianie i alarmowanie członków zespołu zarządzania kryzysowego będzie stanowisko kierowania Komendy Powiatowej PSP a miejscem pracy zespołu w warunkach "bojowych" będzie właśnie siedziba straży pożarnej.
Niestety w chwili obecnej, aby można było uruchomić centrum potrzebne jest "pierwsze wyposażenie" oraz niezbędna infrastruktura teleinformatyczna.
Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?