Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chodzież: Dzień z ekonomią w Szkole Podstawowej nr 3

Redakcja
Ostatnio dzieci miały okazję poszerzyć swoje ekonomiczne horyzonty. W zajęciach z ekonomii dostosowanych do wieku dzieci wzięły udział klasy od czwartej do ósmej.

W klasach czwartych w ramach lekcji wychowawczych uczniowie zastanawiali się nad tematyką oszczędzania oraz korzyści płynących z pewnego rodzaju samodyscypliny. Wspomnieli przy tej okazji sławny eksperyment z piankami (klik)oraz płynące z niego wnioski.

W klasach piątych rozmawialiśmy o podatkach. Powiedzieliśmy sobie pokrótce o różnego rodzaju zobowiązaniach finansowych, które obywatele mają wobec kraju oraz o realizowanych z tych środków usługach. Wprowadziliśmy też termin polityki fiskalnej, aby uzmysłowić sobie, że podatki są również pewnego rodzaju instrumentem, którym władza może wpływać na stan gospodarki

- relacjonuje Małgorzata Jeśko-Doręgowska z SP3.

Ekonomia dla każdego w SP3

Klasy szóste zastanawiały się nad zjawiskiem biedy na świecie oraz jej przyczyn. Uczniowie starali się wyjaśnić znaczenie słów „ekonomia”, „przedsiębiorca”, czy „oszczędzanie”. Wzięli udział w bardzo dojrzałej dyskusji ożywionej zaprezentowaniem przedmiotów, jakie uważają za najtańsze w swoim domu. Taki obrazowy przekaz pozwolił zrozumieć inną wartość tej samej rzeczy w innych sytuacjach i miejscach na świecie. Zapoznali się też dzięki temu z terminem „gospodarki centralnie sterowanej”, próbując zrozumieć, dlaczego się ona nie sprawdza. Uczniowie przedstawili swoje sposoby i cele szukania oszczędności uznając ten fakt za ważną potrzebę.

Wspomnieliśmy o takich czynnikach jak konflikty zbrojne, klimat i dostęp do edukacji. Powiedzieliśmy sobie trochę na temat wysokiego przyrostu naturalnego na świecie i płynących z niego konsekwencji

- dodaje Małgorzata Jeśko-Doręgowska.

W klasach siódmych i ósmych uczniowie pochylili się nad zjawiskiem inflacji. Mówili o wartości pieniądza i o tym, od czego ona zależy. Starali się również zrozumieć, jak bardzo decyzje polityczne wpływają na sytuację gospodarczą kraju.

Temat – mimo, że trudny dla uczniów, tak naprawdę przedstawiony „namacalnie” okazał się codziennością uczniów. Nawet jeśli teraz - nie bezpośrednio na wszystko możemy mieć wpływ, to należy mieć świadomość, że cały czas uczymy się „zarządzaniem” tego, co posiadamy i właśnie teraz stawiamy pierwsze kroki w uczeniu się ekonomii dotyczącej nas samych i tej wokół nas

– podsumowuje Małgorzata Jeśko-Doręgowska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chodziez.naszemiasto.pl Nasze Miasto