– Więc Wiece to cykl wydarzeń bardzo dobrze oceniany, choć nawet osoby, którzy go cenią, mówią, że oferta może być zbyt ambitna, a przez to frekwencja jest dość niska – czytamy w raporcie. Na Więc Wiece przybywają goście spoza Krotoszyna, także z większych miast. Chociaż buduje to prestiż imprezy i oferty w mieście, nie powinno stanowić motywacji do tworzenia aż tak ambitnej oferty – to mieszkańcy są podstawowymi odbiorcami działań KOK i to przede wszystkim dla nich powinna być konstruowana oferta.
Warto zatem pamiętać, że 28,4% aktywnych zawodowo mieszkańców Krotoszyna pracuje w sektorze rolniczym, 35,8% w przemyśle i budownictwie, a 7,8% w sektorze usługowym oraz 7,8% pracuje w sektorze finansowym. – Te i inne dane oraz prowadzenie regularnej diagnozy potrzeb lokalnych powinny być punktem wyjścia do budowania oferty KOK. W ofercie brakuje pozycji skoncentrowanych na wsparciu oddolnych inicjatyw, podnoszeniu kompetencji kulturowych czy stałej pracy z grupami mieszkańców; brakuje także działań międzypokoleniowych czy angażujących całe rodziny– informują autorzy badania.
Zauważają również, że warto inwestować w tzw. „własny ogródek” lokalnych twórców. Stąd ważne jest wspieranie i wywoływanie twórczego fermentu w mieście; wykorzystanie prężnego środowiska i wspieranie amatorskich ruchów artystycznych. To oczywiście się dzieje i autorzy zauważają, że KOK stara się właśnie realizować te wszystkie aspekty. Inną sprawą jest sam odbiorca, który po prostu musi się przekonać, że w Krotoszynie faktycznie jest kultura.
Garść ciekawostek związanych z Dniem Matki. Kiedy to święto bywa obchodzone na świecie?
Źródło: Agencja TVN/x-news
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?