Firma Lumag w Budzyniu, która jest producentem klocków hamulcowych Breck, testuje swoje wyroby w austriackich Alpach oraz na trasie wokół hiszpańskiej miejscowości Mojacar.
Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, badania homologacyjne nowo wprowadzanych do sprzedaży części zamiennych do pojazdów, można przeprowadzić na dynamometrze. Rzadko daje on jednak możliwość dokładnego odtworzenia naturalnych warunków. Dlatego producent prowadzi również dodatkowe testy w pojazdach, które pozwalają zweryfikować zachowanie się klocków hamulcowych w trakcie rzeczywistego użytkowania.
- Testy drogowe umożliwiają zbadanie specyficznych rodzajów zużycia, spowodowanych typem powierzchni drogi i wrażliwością hamulców na działanie wody. W ten sposób jesteśmy w stanie dokonać pełnej diagnozy naszych produktów i wprowadzić ewentualne modyfikacje przed rozpoczęciem sprzedaży – tłumaczy Tomasz Orłowski, kierownik w Dziale Badań i Rozwoju Lumag, odpowiedzialny za rozwój klocków hamulcowych Breck.
Organizowane przez markę próby drogowe odbywają się w Austrii, na najwyżej położonej drodze o utwardzonej nawierzchni, która jest zlokalizowana na zboczu Grossglockner. Prowadzone są także na pętli wokół hiszpańskiego miasta Mojacar, gdzie na przestrzeni ponad 100 km występuje zarówno klimat pustynny jak i śródziemnomorski.
Do testów wykorzystywany jest specjalny system LINK VMAX 4000, używany w Polsce jedynie przez firmę Lumag. Składa się on z komputera z odpowiednim oprogramowaniem oraz z czujników, pozwalających mierzyć m.in. piski lub drgania poszczególnych części.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?